Direktlänk till inlägg 18 januari 2016

Välkomna!

Av Jessica - 18 januari 2016 11:48

Välkomna!

Jag som driver den här bloggen heter Jessica och jag är författare på fritiden. Till vardags arbetar jag som jurist. Mitt arbete är relativt flexibelt vilket gör att jag oftast kan skriva på de tider som passar mig bäst.


Jag skrev klart min första roman när jag var 22 år. Det är en roman i Dan Brown-stil som dessvärre refuserades av förlagen och sedan dess har den legat i skrivbordslådan. Inom kort kommer den att ges ut på ett eget, familjeägt förlag istället. I dagsläget har jag flera tankar om olika kommande böcker men det som ligger närmast i tiden är en ungdomsroman som kommer att skrivas i tre delar, tre olika böcker.

I övrigt har jag ett genuint litteraturintresse vilket märks här på bloggen. Jag läser mycket och följer nyheter inom litteraturvärlden med stort intresse.

Min förhoppning är att jag genom bloggen kan inspirera andra författare som arbetar på sin första, andra eller kanske tredje bok och som liksom jag drömmer om att få en bok utgiven. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 januari 2016 13:02

IntrigIntrigen är, väldigt kortfattat, bokens handling. Mer utförligt än så behöver det egentligen inte beskrivas. Vi ska gå lite djupare in på det ändå, och förklara varför det till viss del hör ihop med bokens genre. Intrigen det överskuggande moln...

Av Jessica - 22 januari 2016 11:00


Kall halvdag   Det var en kall och frusen bil som mötte mig imorse. Normalt sett promenerar jag till jobbet men idag behövde jag bilen i tjänsten. Något som är mer positivt än frusna bilar är att det är fredag idag och jag har möjlighet att sluta...

Av Jessica - 20 januari 2016 10:45


InspirationNågot av det svårast med skrivandet är att hitta de där stunderna när inspirationen flödar och man kan skriva flera sidor av bara farten. När jag tappar inspirationen försöker jag röra på mig, gärna ute i naturen. Jag fascineras av årstide...

Av Jessica - 19 januari 2016 10:42

GenreAtt bestämma genre på en bok känns nog för de flesta rätt enkelt. Och i många fall skulle jag säga att det är relativt enkelt. Svårigheten ligger nog snarare i att hålla sig till den väg (och genre) man stakat ut från början, så att detta inte ä...

Presentation

Mitt namn är Jessica. Här kommer jag blogga om min resa mot ett färdigt manus och om litteratur i allmänhet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2016
>>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards